Załatw sprawę w Urzędzie
DRUKI I WNIOSKI DO POBRANIA
ARCHITEKTURA I GEODEZJA
- Wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Wniosek o przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy.
- Wniosek o sporządzenie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego m. Sanoka.
- Wniosek o sporządzenie zaświadczenia o aktualności MPZP.
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o położeniu nieruchomości w obszarze rewitalizacji.
- Wniosek o przeniesienie decyzji środowiskowej.
- Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia mogącego zawsze znacząco oddziaływać na środowisko lub wniosek o ustalenie zakresu raportu.
- Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.
- Wniosek o nadanie numeru porządkowego nieruchomości
- Wniosek o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości
- Wniosek o dzierżawę nieruchomości
- Wniosek o zamiarze wniesienia opłaty jednorazowej z bonifikatą
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowie
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o przekszatłceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe, w związku z potrzebą dokonania czynności prawnej
OCHRONA ŚRODOWISKA I GOSPODARKA ODPADAMI
- Udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony prowadzenia grzebowisk zwłok zwierzęcych i ich części, spalarni zwłok zwierzęcych i ich części
-
WNIOSEK o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew – podmioty gospodarcze i osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą
- WNIOSEK o zamiarze usunięcia drzewa – osoba fizyczna
- Procedura o udzielenie zezwolenia na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
- WNIOSEK o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
- WNIOSEK o odbiór i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest
- WNIOSEK o eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków
- INFORMACJA O OPŁACIE ZA ZMNIEJSZENIE NATURALNEJ RETENCJI TERENOWEJ
- OŚWIADCZENIE PODMIOTU OBOWIĄZANEGO DO PONOSZENIA OPŁATY ZA USŁUGI WODNE
- WNIOSEK O WYDANIE KARTY GPZOS / KOLEJNEJ KARTY GPZOS
- PEŁNOMOCNICTWO DO ZŁOŻENIA DEKLARACJI/WPROWADZENIA ZMIAN W DEKLARACJI/ZŁOŻENIA WNIOSKU O WYDANIE KARTY
- OŚWIADCZENIE W SPRAWIE UPRAWNIEŃ DO KORZYSTANIA Z GMINNEGO PUNKTU ZBIÓRKI ODPADÓW SEGREGOWANYCH W SANOKU
GOSPODARKA MIESZKANIOWA I KOMUNALNA
- DEKLARACJA o wysokości dochodów
- WNIOSEK o zamianę lokalu mieszkalnego
- OŚWIADCZENIE o nieposiadaniu tytułu prawnego do innego lokalu
- OŚWIADCZENIE o stanie majątkowym
- WNIOSEK o zawarcie umowy najmu lokalu mieszkalnego
- ZAŚWIADCZENIE o dochodach
DROGOWNICTWO, BUDOWNICTWO, INWESTYCJE
- Procedura zajęcia pasa ruchu drogowego
- WNIOSEK zajęcie pasa ruchu drogowego
- W N I O S E K – lokalizacja obiektów budowlanych
- W N I O S E K – zgoda na zjazd
- W N I O S E K – zgoda na budowę ogrodzenia
- W N I O S E K – zezwolenie na przejazd pojazdów ciężarowych po drodze gminnej objętej ograniczeniem tonażowym
ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
- Sprawozdanie z realizacji zadania publicznego (*.doc)
- Sprawozdanie z realizacji zadania publicznego (*.pdf)
- Uproszczony druk oferty na realizację zadania publicznego (*.doc)
- Uproszczony druk oferty na realizację zadania publicznego (*.pdf)
- Uproszczony wzór sprawozdania z realizacji zadania publicznego (*.doc)
- Uproszczony wzór sprawozdania z realizacji zadania publicznego (*.pdf)
SPRAWY ORGANIZACYJNE
EWIDENCJA LUDNOŚCI
- Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, oraz rejestru PESEL (*.pdf)
- Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, oraz rejestru PESEL (*.docx)
- WNIOSEK o wymeldowanie decyzją administracyjną
- WNIOSEK o wydanie zaświadczenia
DOWODY OSOBISTE
- Wniosek o wydanie dowodu osobistego
- Wniosek o udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym
- Wniosek o udostępnienie danych w trybie jednostkowym z rejestru dowodów osobistych
DRUKI MELDUNKOWE
- Zgłoszenie pobytu czasowego
- Zgłoszenie pobytu stałego
- Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczpospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy
- Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczpospolitej Polskiej
- Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego
- Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego
SPORT
- DOTACJE SPORTOWE
– Wniosek o przyznanie dotacji
– Rozliczenie dotacji na sport
- STYPENDIA SPORTOWE
– UCHWAŁA NR LII/463/21 RADY MIASTA SANOKA
– ROZSTRZYGNIĘCIE NADZORCZE NR P-II.4131.2.321.2021 WOJEWODY PODKARPACKIEGO
– Wniosek o przyznanie stypendium sportowego
- NAGRODY i WYRÓŻNIENIA SPORTOWE (ZŁOTA KARTA SPORTOWCA)
- – Uchwała Nr LVI/503/22 Rady Miasta Sanoka z dnia 24 lutego 2022 r.
- – Wniosek o przyznanie nagród lub wyróżnień sportowych
- – Regulamin Złotej Karty Sportowca
PODATKI
Deklarowanie należnego podatku od środków transportowych:
- Deklaracja na podatek od środków transportowych – DT-1
- Uchwała Nr XIX/124/19 Stawki obowiązujące w 2023 r.
- Załączniki do deklaracji – DT-1A
Deklarowanie wysokości zobowiązań podatkowych z tytułu podatków – osoby prawne – druki obowiązujące od 1 lipca 2019r.
Załącznik do deklaracji DL-1 – ZDL-1
Załącznik do deklaracji DL-1 – ZDL-2
Załącznik do deklaracji DN-1 – ZDN-1
Załącznik do deklaracji DN-1 – ZDN-2
Załącznik do deklaracji DR-1 – ZDR-1
Załącznik do deklaracji DR-1 – ZDR-2
Uchwała Nr LXVIII/603/22 – stawki podatku od nieruchomości obowiązujące w 2023 r.
Oplata od posiadania psa
- Likwidacja opłaty od 2020 r.
Ustalenie wysokości zobowiązań podatkowych z tytułu podatków – osoby fizyczne – druki obowiązujące od 1 lipca 2019r.
Załącznik do informacji IL-1 – ZIL-1
Załącznik do informacji IL-1 – ZIL-2
Załącznik do informacji IL-1 – ZIL-3
Załączniki do informacji IN-1 – ZIN-1
Załączniki do informacji IN-1 – ZIN-2
Załączniki do informacji IN-1 – ZIN-3
Załączniki do informacji IR-1 – ZIR-1
Załączniki do informacji IR-1 – ZIR-2
Załączniki do informacji IR-1 – ZIR-3
Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie majątkowym
Wniosek o zastosowanie uznaniowej ulgi podatkowej w ramach pomocy de minimis
- Formularz informacji przy ubieganiu sie o pomoc de minimis
- Instrukcja wypełniania
- Rozporządzenie z dnia 24.10.2014r.
Zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA
ZEZWOLENIA NA SPRZEDAŻ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH
- Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
- Wniosek o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
- Wniosek o wydanie zezwolenia dla przedsiębiorców, prowadzących działalność kateringową
- Oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych
- Wniosek o wygaszenie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
KRAJOWY TRANSPORT DROGOWY TAKSÓWKĄ
- Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobowa na terenie Miasta Sanoka
- Oświadczenie o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie wykonywania transportu drogowego taksówką
- Wniosek o wydanie wtórnika licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową na terenie Miasta Sanoka
- Wniosek o zawieszenie prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie wykonywania transportu drogowego taksówką
PRZEWOZY REGULARNE
- Wniosek o wydanie zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym osób
- Wniosek o zmianę zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym osób
- Wniosek o wydanie zaświadczenia wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym osób
WYDZIAŁ EDUKACJI, KULTURY I TURYSTYKI
KULTURA I PROMOCJA
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
MIEJSKA KOMISJA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
URZĄD STANU CYWILNEGO
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
EWIDENCJA INNYCH OBIEKTÓW HOTELARSKICH
- Deklaracja dotycząca spełniania minimalnych wymagań
- Opis obiektu
- Wniosek o wpis do ewidencji innych obiektów hotelarskich
- Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego wpis do ewidencji innych obiektów
- Zawiadomienie o zakończeniu świadczenia usług hotelarskich
- Zgłoszenie zmiany do ewidencji innych obiektów
IMPREZA MASOWA – KROK PO KROKU
- Wniosek do pobrania w Urzędzie Miasta Sanok Rynek 1
- Nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy złóż wniosek w Urzędzie Miasta Sanoka Rynek 1 – Biuro Obsługi Klienta
- Do wniosku dołącz:
1) opinię Komendanta Powiatowego Policji,
2) opinię Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej
3) opinię Dyrektora Stacji Pogotowia Ratunkowego,
4) opinię Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego
5) graficzny plan obiektu lub terenu z zaznaczeniem:
– miejsca na którym odbywać się będzie impreza
– dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności, dróg ewakuacyjnych, dróg ewakuacyjnych, dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji
– punktów pomocy medycznej
– punktów czerpania wody do picia i do celów przeciwpożarowych
– punktów informacyjnych
– lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych
– lokalizacji zaworów i przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej
– lokalizacji innych punktów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu
– rozmieszczenia służb porządkowych i służb informacyjnych
– rozmieszczenia osób na imprezie oraz ewentualnym podziale osób na sektory
– rozmieszczenia punktów gastronomicznych,
– lokalizacji sanitariatów
6) instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji),
7) terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie,
8) informację o liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
9) informację o przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
10) informacje o liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej,
11) wskazanie osoby wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa wraz z niezbędnymi dokumentami,
12) informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej – w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka,
13) informację o zainstalowaniu urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk,
14) informację o ewentualnym uznaniu imprezy za imprezę masową o podwyższonym ryzyku,
15) program i regulamin imprezy masowej wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej,
16) regulamin obiektu lub terenu wraz z informacją o udostępnieniu go uczestnikom imprezy,
17) pisemna instrukcja określająca zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej,
18) informację o warunkach łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy,
19) polisę ubezpieczeniową
20) informację o powiadomieniu komendanta oddziału Straży Granicznej w przypadku imprezy organizowanej w strefie nadgranicznej lub komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej w przypadku przeprowadzenia imprezy masowej na terenie będącym w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej,
21) wypisu z rejestru o prowadzeniu działalności gospodarczej,
22) protokół kontroli budowlanej obiektu,
23) harmonogram udostępniania obiektu lub terenu dla uczestników imprezy masowej,
24) rozmieszczenie miejsc i określenie czasu, w których prowadzona będzie sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów alkoholowych do 3.5% (nie dotyczy imprez masowych podwyższonego ryzyka).
Wymagane dokumenty:
Opłaty:
Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia wynosi 82 zł (w momencie złożenia wniosku).
Opłaty należy dokonywać przelewem na konto Urzędu: 74 1240 1792 1111 0011 0319 6203