Aktualności - mieszkaniec
Informujemy o obowiązku składania oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych za 2024 rok i wnoszenia opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w 2025 roku.
Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych są zobowiązani do złożenia od 1 do 31 stycznia 2025 r. pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w prowadzonym punkcie sprzedaży oraz dokonać wpłaty I raty opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Obowiązki przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż napojów alkoholowych wynikają z art. 111 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 2151). Zasady wnoszenia opłat (ich wysokości, terminy płatności, skutki niedotrzymania terminu itp.) są regulowane ustawowo.
Oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych za rok poprzedni należy złożyć w następującej formie:
- osobiście w Urzędzie Miasta w Sanoku przy ul. Rynek 1 (pok. 21, I piętro),
- za pośrednictwem poczty – można wysłać oświadczenie wypełnione i podpisane na adres: Urząd Miasta w Sanoku, Wydział Spraw Społecznych i Obywatelskich, ul. Rynek 1, 38-500 Sanok.
Wpłaty należy dokonać na konto Urzędu: Bank Pekao S.A. nr: 74 1240 1792 1111 0011 0319 6203. W tytule przelewu należy wpisać: przedsiębiorcę, nazwę punktu sprzedaży oraz określenie raty, której wpłata dotyczy. Termin do wniesienia opłaty nie podlega przywróceniu, bez względu na przyczyny jego niedotrzymania.
Uzgodnienie prawidłowości wyliczenia opłaty i wszelkie pytania można uzyskać
pod numerem telefonu 13 4652847 lub w Urzędzie Miasta w Sanoku przy ul. Rynek 1 (pok. 21, I piętro)
w godzinach: poniedziałek od 7.30 – 17.30;
wtorek, środa, czwartek od 7.30 do 15.30;
piątek od 7.30 do 13.30.
Druk oświadczenia w formie papierowej można pobrać w Urzędzie Miasta w Sanoku przy ul. Rynek 1
lub pobierz tu >>> OŚWIADCZENIE o wartości sprzedaży napojów alkoholowych za rok 2024